Skipol Drukuj Poleć znajomemu

SKIPOL - jest symulatorem narciarskim
Pomaga doskonalić technikę narciarską, jest skuteczny w nauczaniu narciarstwa jak i w doskonaleniu techniki sportowej

 
chcesz spróbować - zapraszamy do Mesznej - >>>
  

Od pługu - do kompensacji
Widać przejści z kątowego ustawienia nart do pozycji równoległej Pokazany jest sposób ustawienia się na narcie zewnętrznej i dołożenie wewnętrznej nogi Widać różnice w technice carvingowej i tradycyjnej Pod koniec filmu widać kompensacje nogami.
 Wejście na SKIPOL
Zaczynamy od podejścia bokiem, równoległego podnoszenia i przestawiania nart Pochylenie na SKIPOL i ustawianie nart na krawędziach Opieranie się o krawędzie nart - bazowy element techniki carvingowej!
Przestawianie się tyłem do stoku i rozsuwanie piętek nart dopługu
 Jazda pługiem
Chwytamy się o rączki i puszczamy maszynę - zaczynamy jechać Czujemy opór taśmy, staramy się na niej ustawić Rozpychamy nog - dajemy większy opór - windujemy się do góry Zwężamy nogi - zmniejszamy opór - zjeżdzamy z górki Staramy ustawić się na jednej wysokości i puścić się rączek

Rozluźnienie
Znajdujmy oparcie na krawędzich nart i staramy się uspokoić Rozluźniamy się od głowy w dół - luźne mięśnie dają mozliwość ruchu Do prowadzenia nart wystarczy tylko praca nóg a nie całego ciała Ruszamy tylko tym czym potrzebujemy - resztę przyruchów zauwazamy i wyłączamy

 Skręcanie
Skręcanie odbywa się na zasadzie balastu Trafna sugestia Tadeusza Żaby:
"Masz dwie beczki, jedną pustą, drugą z wodą.
Puszczasz je z górki - która będzie pierwsza na dole?"
Przelewamy górę ciała z jednej strony na drugą
 Ciągnięcie skrętu
Każdy chce po swojemu skręcać i dobrze
Pokazują się ciągnięcia i rotacje
Czuje się, że coś robi się na siłę
Czyste ustawienie narty - daje czystą, luźną i swobodną jazde
 Ustawienie ciała
Skręcając szukamy luźnego ustawienia się na zewnętrznej narcie Ustawiamy swoje ciało na narcie, tak żeby być w równowadze Ustawiamy nartę pod ciałem, tak żeby narta sama prowadziła nas w skręcie.
Wyłączamy napięcia, ciągnięcia, rotacje i inne wymuszenia
 Podziel ciało na części
To najtrudniejszy a zarazem najweselszy moment dla kazdego To odcięcie się od przeszłości i zerwanie wszelkich nawyków ruchowych To stwierdzenie że może by tak faktycznie, zbudować coś od podstaw To chęć, emocja, energia zrobienia czegoś nowego
 Ustawienie stóp
Ustaieniem stóp pod ciałem szukamy rzutu środka ciężkości naszego ciała Jest to dziwny ruch dla tradycjonalistów związanych twardym butem Lużna stopa - luźny but - luźna technika Tylko ustawienie się w równowadze daje mozliwość luźnego ruchu
 Ustawienie nart
Ustawienie nart na krawędziach w taki sposób żeby prowadziły nas tam gdzie my chcemy Wyczucie kształtu nart, ustawienie nart na krawędziach Jak narty same jadą, jak nas prowadzą, jak my możemy nimi kierować Wyczuwamy narty i dopasowujemy się do wycinanych skrętów
 Vałka i usztywnienie
Ustawianie nart rozbieżnie powoduje ich rozjeżdzanie Nartę wewnętrzną ustawiamy, kalibrujemy wewnętrzną stopą Sztywna pozycja nie pozwala nartom wjechać z powrotem.
Rozluźnienie, puszczenia napięcia w nogach wpuszcza narty i przyśpiesza jazdę
 Wycinanie skrętu
Narty same wytną skręt - trzeba im tylko na to pozwolić Na obu nartach stoimy tak samo Obie narty pochylamy tak samo Obie narty wycinają te same skręty
 Cofnięcie środka
Równe prowadzenie nart, to pozycja na wprost do jazdy Cofnięcie wewnętrznej stopy, nogi, biodra, barku, pomaga w równym staniu Ograniczamy zakres ruchów, skupiamy się na ich jakości i skuteczności
 Kompensacja
Kompensacja to najnowszy element techniki narciarskiej Powstał na bazie nart taliowanych i ciętego skrętu To wyczucie nart, skrętu i własnego ciała Nowa technika daje nowe wrazenia z jazdy Jest skuteczna i bardzo przyjemna 
 Śmig
Śmig często jest stosowany w technice carvngowej Wymaga wyważonego ustawienia obu nart Narty lekko puszczone z krawędzi same podkręcają skręt Technika miękka, lekka i przyjemna
 Kompensacja w praktyce
Skręt prowadzony jest przez narty ich kształt i wygięcie Równe dociążanie krawędzi nart podczas całego przejazdu Ciałem wypełniamy tworzącą się w skręcie przestrzeń Narty najeżdzają na stok - prostujemy się Narty podjezdzają pod stok - uginamy się.
Wyczuwając sił w skręcie wspóldziałamy z nimi
 Kompensacja w slalomie
To coś zupełnie nowego w technice sportowej Całkowite odwrócenie wszystkich dotychczasowych regół Gdzie było nisko - jest wysoko Gdzie było mocno i twarda - jest lekko i miękko...
 Śmig w praktyce
Krótki z lekkością wykonany skręt. Podbicie nart w końcowej części skrętu puszczamy przez siebie Uginamy się i myślimy już o kolejnym skręcie. 
  
chcesz spróbować - zapraszamy do Mesznej - >>>

Za pomocą SKIPOLa przedstawiamy nowe podejście do techniki jazdy.
Wykorzystujemy kształt nart i ich ustawianie w stosunku do taśmy, śniegu.
Skręt prowadzony jest przez narty i ich obciążenie.
Stojąc na nartach stoimy z tyłu w stosunku do ich środka.
Nasz nacisk na narty automatycznie powoduje ich skręcanie.

Zapraszamy do nowej prezentacji Skipol'a

 

 

 
 
 

 


Reklama

  
   

Uwaga! Serwis używa Cookies i podobnych technologii.
Wiecej informacji w Polityce Cookies...
Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.